اتوماسیون خانه هوشمند

دستگاههای متفاوتی جهت هوشمندسازی یک خانه مورد نیاز می باشند که در زیر لیست آنها را ارائه می نمائیم

دستگاه کنترلر مرکزی:

حاوی برنامه ای جامع می باشد که می توانیم کل تجهیزات نصب شده جهت هوشمندسازی از جمله لامپ ها, پریزها, وسایل برقی و… را در دستگاه تعریف  نمائیم.

ورود به تنظیمات دستگاه به کمک اثرانگشت امکان پذیر بوده و می توان چندین نفر را به عنوان مدیر سیستم تعریف نموده و پس از ورود به تنظیمات می توانیم به گزارشات کامل تر و اطلاعات سیستم دسترسی پیدا کرد.

دستگاههای کنترل کلید و پریزهای خانه:

این دستگاهها در کنار کلید و پریز نصب شده و وظیفه آنها اجرای فرامین مدیر خانه می باشد.مدیر می تواند به کمک دستگاه کنترل مرکزی تمامی کلید و پریزها را روشن و خاموش نماید.

برنامه مدیریت خانه از طریق گوشی موبایل:

برنامه مدیریت خانه از طریق گوشی موبایل:

شخص می تواند از طریق موبایل خود به کنترل مرکزی موجود در خانه متصل شده و از راه دور و در هرجایی از کره خاکی از وضعیت قطع و وصل بودن تمامی وسایل الکتریکی خانه باخبر شوند و همچنین نسبت به امکاناتی که در خانه نصب شده است دستورات مورد نیاز مانند خاموش و روشن کردن وسایل را صادر نمایند.

بلافاصله پس از صدور فرمان , دستگاههای نصب شده در خانه, دستورات را اجرا می نمایند.

امکانات نرم افزاری  اتوماسیون خانه هوشمند که باعث بهره وری در مصرف برق می شود:

فرض بفرمائید که خانه متعلق به یک زوج می باشد که در ابتدای صبح به محل کار می روند و غروب برمی گردند. یعنی چیزی حدود 10 ساعت.

در این حالت اکثر وسایل منزل بدلیل عدم امکان قطع کردن صحیح آنها در ابتدای روز و روشن کردن مجدد آنها در هنگام مراجعت به منزل معمولا برق زیادی مصرف می کنند

و حتی خطر وارد شدن شوک به وسایل در طول روز ممکن است گاهی اوقات وسایل برقی گران قیمت را بسوزاند.

راه حل:

سیستم خانه هوشمند را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در ساعت خاصی در هر روز اتوماتیک برق پکیج و شوفاژ یا آبگرمکن دیواری را قطع کند.

همچنین می توانیم تنظیم کنیم در ساعت معینی برق اینگونه وسایل روشن شود.

تمامی این تنظیمات یک بار در موبایل یا کنترل مرکزی انجام می شود و از آن پس طبق نظر ما برق وسایل خاموش یا روشن می شود.این در حالی است که مصرف برق دستگاههای مربوط به خانه هوشمند بسیار کمتر از وسایل برقی منزل می باشد.

حتی خیلی از پریزها را می توان Off کرد و در صورت نیاز با کمک موبایل یا کنترل مرکزی آن را On کرد.

مثلا کلید مربوط به اتو یا ماشین لباسشویی که در طول هفته به مدت خیلی کم روشن می شوند. در این صورت ماشین لباسشویی کلا خاموش می شود لذا نه تنها در مصرف برق آن صرفه جویی می شود, حتی محافظ برق نیز برای آن نصب کرده اید.

مطمئنا با کمک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند می توان از کلید و پریزها و ادوات الکتریکی منزل یا محل کار بهره وری بیشتری را انتظار داشت.

مردم می توانند با هزینه کمتری برق لازم در منزل را داشته باشند و با اشیاء بی روح منزل ارتباط برقرار نمایند.

از این پس با کمک موبایل می توان از وضعیت فعالیت و کارکرد وسایل خانه آگاهی پیدا کرد و به عبارتی مدیریت خانه را به موبایل سپرد.در صورت نیاز به مدیریت وسایل خانه به جای موبایل می توان از کنترل مرکزی با نمایشگر بزرگ و زیبا استفاده نمود.

تمامی کلید و پریزها با کنترل مرکزی به صورت بی سیم مرتبط بوده و بلافاصله فرامین را اجرا می نمایند.

صندوق فروشگاهی چرتکه را متناسب با نیاز جامعه با قیمتی مقرون به صرفه تولید کرده ایم برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.